Slik ser du norsk TV i Thailand

Stacks Image 782

Varehuset Central Childlom bygges om for 4 mrd baht



Central Chidlom i Bangkok investerer 4 milliarder baht i sin største omprofilering noensinne siden åpningen i 1974 for å skille varehusets flaggskip fra resten av kjeden.

Natira Boonsri, administrerende direktør, sier at den nye logoen og merkevarefargen rosegull skal markere at Central Chidlom skiller seg fra de andre filialene, som fortsatt vil bruke den røde signaturfargen.

Central Childlom åpnet i Bangkok sentrum for fem tiår siden.

Natira sier at dette er den største renoveringen som noensinne er gjort i varehuset.

Central Chidlom samarbeider med ledende thailandske arkitektfirmaer og globale konsulentselskaper, samt den anerkjente britiske arkitekten John Pawson, med sikte på å utvikle moderne arkitektur som utfyller thailandsk livsstil.

Ifølge Natira blir det en mer romslig og luftig atmosfære. Utsiden av bygningen er dekorert med hvitt glass som kan lyse opp og skifte farge om natten.

I tillegg vil varehuset legge til en skybro i første etasje med direkte forbindelse til luksusetasjen i Central Childlom, slik at kundene får enklere tilgang.

– Central Childlom er ikke bare en av de 75 filialene til Central-varehusene, men forventes å bli et luksuriøst flaggskip-varehus for det mest kjøpesterke kundesegmentet som shopper for over 205.000 baht (ca 60.000 kroner) årlig, sier Natira.

Ifølge Natira er hovedmålet fortsatt thailandske kunder, som utgjør 80 % av den årlige trafikken på 9 millioner, mens 20 % er utenlandske kunder, de fleste fra Kina, Russland, India og Midtøsten.

Varehuset kan skilte med en omfattende "One-Stop-Shopping"-opplevelse med et bredt utvalg av merker i alle kategorier under ett tak, og forbereder seg på å imponere kundene med designede lokaler, utvalgte merker og servicestandarder i verdensklasse, sier hun.

Natira sier at selskapet forventer 20 % mer trafikk, 30 % mer salg og 100 % høyere kundetilfredshet etter renoveringen.

Kilde: The Nation
RSS 
Stacks Image 795