Hua Hin-hotelldirektør sparket etter tannbørste-kommentar
27.10.2024En hotelldirektør på et femstjerners hotell i Hua Hin har fått sparken etter etter tannbørste-kommentar hvor han reagerte på en anmeldelse fra en gjest som nevnte at han måtte betale for en tannbørste, noe som ble ansett som upassende, meldte Amarin TV lørdag.
Gjesten på det ikke navngitte femstjernershotellet hadde anmeldt det fornemme hotellet og lagt det ut på både Facebook og Google, der det blant annet sto: «Hvis du skal bo her, ikke glem tannbørsten din, for hotellet tar 20 baht for en tannbørste.»
Hotelldirektøren svarte på engelsk, men dette ble kritisert for å være upassende med tanke på kundeservice, særlig den følgende setningen:
«La meg nå forklare eller lære deg litt om grønne hoteller, vi bryr oss om miljøet, og det er grunnen til at vi ikke legger ut gratis tannbørstesett på rommene.»
Dette førte til omfattende kritikk på sosiale medier, der thailandske nettbrukere kritiserte hotellsjefens holdning til kundene.
I dag la hotellet ut en melding der de skriver: «Hotellet vil uttrykke sin dypeste beklagelse for hendelsen og ber oppriktig om unnskyldning for hotellsjefens handlinger. Vi har umiddelbart sagt opp ansettelseskontrakten til hotelldirektøren og tar respektfullt imot kritikken. Vi håper inderlig at du vil gi oss muligheten til å ta vare på og forbedre våre tjenester. Ledelsen xxxxx Hua Hin Resort.»
Øverst: Noen tannbørster og deler av hotellsjefens svar som førte til massive kommentarer fra thailandske nettbrukere. Foto: Amarin TV
Kilde: Thai Newsroom