TAT lanserer nytt "Amazing Thailand SIM"-prosjekt
11.10.2023Thailands turistmyndighet (TAT) samarbeider med landets største mobiloperatør, Advance Info Service (AIS), om å dele ut én million SIM-kort til turister i løpet av de neste seks månedene.
Prosjektet, som går under navnet "Amazing Thailand SIM", er en del av TATs kampanje "Welcome Back to Thailand", som har som mål å styrke turistindustrien i høysesongen, skiver The Nation.
Chattan Kunjara Na Ayudhya, TATs viseguvernør for internasjonal markedsføring (Asia og Sør-Stillehavet), sa under en lanseringsseremoni onsdag at initiativet ikke bare har som mål å vise frem Thailands potensial som et av de beste reisemålene, men også å gi de reisende en bedre opplevelse fra det øyeblikket de begynner å planlegge reisen.
Som en del av samarbeidet vil TAT dele ut én million SIM-kort til mobiltelefoner og e-kuponger fra partnerorganisasjoner til reisende som ankommer mellom 17. oktober og 31. mars.
SIM-kortene vil bli distribuert via 18 av TATs regionkontorer i Asia og Sør-Stillehavsområdet samt via ledende nettbaserte reisebyråer, flyselskaper og organisasjoner.
– Ved kjøp av varer eller tjenester via disse plattformene kan besøkende få et gratis Amazing Thailand SIM-kort, som gir høyhastighetsinternett med opptil 8 GB data i en gratis prøveperiode, sier han.
– Vi vil først og fremst fokusere på turister fra Asia og det sørlige Stillehavsområdet, siden det er den største gruppen som kommer på korttidsbesøk, sier Chattan.
Ifølge TAT har Thailand tatt imot mer enn 20 millioner turister i løpet av de ni første månedene av 2023, med en økning i ankomster fra Asia og Stillehavsområdet, inkludert Kina, Malaysia og India.
Pratthana Leelapanang, Chief Consumer Business Officer i AIS, sier at selskapet er opptatt av å bidra til Thailands økonomi og turistnæringen.
– Kampanjen er sentrert rundt kjerneideen om å holde turistene i kontakt med omverdenen under hele oppholdet i Thailand, noe «Amazing Thailand SIM» gjør mulig, sier han.
Han mener at SIM-kortprosjektet vil være nok en faktor som vil gjøre Thailand attraktivt for potensielle turister, ettersom de fleste er avhengige av digitale kanaler for alt fra finansielle transaksjoner og hotellreservasjoner til shopping og til og med tilgang til offentlige tjenester.
Han fremhevet også den voksende gruppen av digitale nomader, som liker å reise og jobbe hvor som helst i verden, og for hvem en pålitelig og smidig nettforbindelse er avgjørende.
– Som digital tjenesteleverandør med det primære målet å utvikle landets robuste kommunikasjonsinfrastruktur, er vi opptatt av å støtte og legge til rette for en best mulig turistopplevelse. Dette gjelder fra det øyeblikket de setter sin fot i Thailand og gjennom hele oppholdet, sier han.
Amazing Thailand SIM-kortet vil også inneholde e-kuponger fra 11 livsstilspartnere, blant annet Bangkok Insurance, Central Group, Grab Thailand, King Power, Siam Piwat og Singha Park Chiang Rai, for å nevne noen.
– Enda viktigere, sa han, – er at samarbeidet med myndighetene vil bidra til at AIS kan varsle om nødsituasjoner i god tid, slik at turister kan føle seg trygge når de er i Thailand.
– Dette er en garanti for at det er trygt og sikkert å reise i Thailand. Alle disse tiltakene er bare begynnelsen, og den private sektoren er klar til å bidra til og gjenopplive turistsektoren, sier han.