Slik ser du norsk TV i Thailand

Stacks Image 919

Sterk økning for Thailands flyplasser



AOT rapporterer et resultat for de første ni månedene på 14,91 milliarder baht, og viser til bedring i turismen

Airports of Thailand (AOT), kunngjorde selskapets resultater for de første ni månedene av regnskapsåret, fra oktober 2023 til juni 2024. AOT rapporterte et nettoresultat på 14,910 milliarder baht, en økning på 9,551,41 milliarder baht eller 178,23 % sammenlignet med samme periode i fjor.

De totale inntektene for de første ni månedene var 50,764 milliarder baht, en økning på 53,32 %. Inntektene fra salg og tjenester økte med 17,567 milliarder baht, eller 53,59 %. Dette inkluderer luftfartsrelaterte inntekter på 23,268 milliarder baht, en økning på 7,310 milliarder baht eller 45,81 %, og ikke-luftfartsrelaterte inntekter på 27,078 milliarder baht, en økning på 10,257 milliarder baht eller 60,98 %.
De totale utgiftene beløp seg til 29,580 milliarder baht, en økning på 5,651 milliarder baht eller 23,62 %.

AOT tilskriver inntektsveksten og økningen i passasjervolumet til oppgangen av internasjonale turister som besøkte Thailand, kombinert med regjeringens tiltak for å stimulere økonomien.

I løpet av de ni månedene håndterte AOT totalt 548.514 flyvninger, en økning på 15,51 % sammenlignet med samme periode i fjor. Dette innebefatter 308.500 internasjonale flyvninger og 240.014 innenriksflyvninger.

Det totale antallet passasjerer nådde 90,14 millioner, en økning på 21,17 % fra året før, fordelt på 54,60 millioner internasjonale passasjerer og 35,54 millioner innenlandspassasjerer.

AOT har implementert moderne serviceteknologi og innovasjoner på alle sine seks flyplasser, noe som har forbedret servicekvaliteten og redusert ventetiden for passasjerene.

– For øyeblikket er den gjennomsnittlige behandlingstiden for internasjonale ankommende passasjerer 26 minutter per person (ned fra det opprinnelige målet på 40 minutter), og for internasjonale avreisende passasjerer er den 37 minutter per person (ned fra det opprinnelige målet på 55 minutter), sier AOT.

Innenlands ankommende passasjerer behandles i gjennomsnitt på 15 minutter per person (ned fra det opprinnelige målet på 35 minutter), og innenlands avreisende passasjerer på 25 minutter per person (ned fra det opprinnelige målet på 40 minutter.

I tillegg har AOT lansert en kampanje for å fremme thailandsk turisme gjennom «New Routes to Airlines»-programmet på sine seks flyplasser. Dette initiativet har som mål å oppmuntre flyselskapene til å åpne nye flyruter ved å tilby rabatter på landingsavgifter, flyplassavgifter og bruk av jetbroer.

Kilde: The Nation
RSS