Stacks Image 919

Investorer på Pattayas Walking Street satser på indiske turister



Pattayas ikoniske gate har gjennomgått store forandringer i løpet av de siste 50 årene, og nå er ting i endring igjen.

I overført betydning, vel å merke. Det ligger nå 7 indiske diskoteker og nattklubber i Walking Street, og flere kommer. Det ryktes at den totale ombyggingen av det tidligere Marine-diskoteksområdet vil omfatte både et hotell og en klubb for turister, ifølge de kunnskapsrike utelivsguruene Stickman og Dave the Rave.

Ifølge de thailandske turistmyndighetene har det allerede i år vært over én million indiske turister i Thailand, med Pattaya som hoveddestinasjon. Med tanke på at 90 prosent av dem er menn, kan man anta at de ikke er ute etter familieunderholdning etter solnedgang.

Nå som indiske statsborgere automatisk får visumfritak i 30 dager ved ankomst til thailandske flyplasser, noe som foreløpig er et pilotprosjekt, forventes antallet å øke kraftig i løpet av de neste månedene.

Foreløpig ankommer så godt som alle indiske turister Bangkoks flyplasser, ettersom U-tapao i Rayong ennå ikke har startet regelmessige charter- eller ruteflyvninger fra 20 indiske byer.

Når de først starter, er mulighetene gigantiske. Det er imidlertid ikke uvanlig at det allerede kommer spesialfly med over 300 passasjerer til Thailand i forbindelse med indiske bryllup, som allerede er en betydelig inntektskilde for noen av Pattayas femstjerners hoteller. Thailandske turistmyndigheter er opptatt av å knytte bånd til India, ettersom antallet kinesiske besøkende så langt har vært lavere enn forventet.

De indiske klubbene på Walking Street blir stadig mer glitrende og eksklusive, i tråd med den generelle trenden i gatene. Nashaa er fullstendig gjenoppbygd etter en uforklarlig brann under pandemien. Andre er Tony's by Nashaa, Jannaat, Raas, Cavalli, Rajah og Leela. Som Stickman påpeker, er det en nedgang i antall utesteder som retter seg spesielt mot hvite utlendinger, mens det er en økning i antall utesteder som retter seg mot andre målgrupper, som indere, sørkoreanere og russere.

Bortsett fra India er det nå minst fem utesteder som markedsfører russiske jenter, eller kanskje det bare thaier som kan noen ord russisk?

De tradisjonelle Pattaya-markedene, som for det meste består av briter og europeere fra det europeiske fastlandet, er nå hovedsakelig å finne i Soi L.K.Metro- og Soi Buakhao-distriktet.

10 nye barer under navnet Las Vegas Beer Garden åpner i januar i Soi Diana, overfor L.K.Metro. Dette barkomplekset kommer til å inneholde en rekke nyheter, blant annet et sentralisert lydsystem og felles priser på sprit, så hovedattraksjonen blir nok de thailandske jentene på hvert enkelt sted.

Kilde: Pattaya Mail

RSS 


Slik ser du norsk TV i Thailand