Slik ser du norsk TV i Thailand

Stacks Image 919

Regjeringen godkjenner et budsjett på 433 millioner pund til turisme



Den thailandske regjeringen har godkjent et budsjett på 433 millioner baht (ca 134 mill kroner) til turistdepartementet for å fremme turisme i lavsesongen gjennom kampanjer og arrangementer på nettet.

Thailands turistmyndighet (TAT) håper også å øke de innenlandske turistinntektene med så mye som 20 % til 1,2 billioner baht i år for å redusere risikoen ved å være for avhengig av internasjonale markeder.

At de to stimuleringsprogrammene forventes å generere 17 milliarder baht, og at de vil bli presentert under temaet "The Charm of Thai".

Både innenlandske og utenlandske turister oppfordres til å besøke fem regioner med lengre opphold for å øke turistinntektene, inkludert mer distribusjon til lokalsamfunnene.

I det første prosjektet vil TAT samarbeide med ni nettbaserte reisebyråer, Agoda, Meituan, MakeMyTrip, Traveloka, Ascend Travel, Trip, TripAdvisor, Klook og Tagthai, for å tilby kampanjepakker for reiser i løpet av august og september.

Dette prosjektet, til en verdi av 280 millioner baht, har som mål å øke antall forhåndsbestillinger og hotellbelegg, samt flybestillinger, med en samlet transaksjonsverdi på 2,8 milliarder baht, noe som vil gi minst 185.000 flere besøkende.

Det andre prosjektet vil fokusere på festivaler og arrangementer i september, med vekt på sport, kunst, musikk og kultur. Kampanjer for å øke forbruket i større og mindre byer vil bli støttet etter behov.

Blant de planlagte arrangementene, som forventes å generere 750 millioner baht, er Chiang Mai Art and Music Festival, kunstinstallasjoner og forestillinger i Nakhon Si Thammarat, River of Time-arrangementet i Kanchanaburi og Chon Buri International Music Festival in the Rain.

TAT sier at med en forventet omsetningsvekst på 7,5 % i 2025, vil de prioritere å øke de innenlandske turistinntektene for å diversifisere risikoen ved å ikke være for avhengig av det internasjonale markedet, spesielt når globale økonomiske forhold og geopolitiske konflikter påvirker reiselivet.

Øverst: Folk nyter en messe med tittelen "Sang Fai, Sai Nam, Su Khwamsuk (lys og vann til lykke)" langs Klong Phadung Krung Kasem nær utdanningsdepartementet i Dusit-distriktet i Bangkok i forrige måned. (Foto: Pornprom Satrabhaya)

Kilde: Bangkok Post


RSS