Slik ser du norsk TV i Thailand

Stacks Image 903

Dette er Thailands turistplan for andre halvdel av 2024



TAT fremhever 11 «stjerneland» for å håve inn 200 milliarder baht i inntekter fra turister.

Thailands turistmyndighet (TAT) presenterte onsdag sin politikk for andre halvår, og sa at de vil fokusere på å tiltrekke seg kunder fra langdistansemarkeder for å nå regjeringens mål om 3,5 billioner baht i turismeinntekter i år.

Siripakorn Cheawsamoot, TATs viseguvernør for Europa, Afrika, Midtøsten og Amerika, sa at langdistansemarkedene for resten av året vil bli delt inn i to grupper.

– De stabile, eller «stjernelandene», er Russland, Storbritannia, USA, Tyskland og Frankrike. Turister fra disse landene er allerede kjent med Thailand og har en tendens til å besøke kongeriket før utgangen av året, sa han.

– TAT tok også for seg seks land med stort potensial for langdistanseturisme, som de kaller "rising stars", nemlig Canada, Italia, Kasakhstan, Polen, Danmark og Saudi-Arabia. Disse landene har hatt økende turistinntekter de siste årene og drar nå nytte av regjeringens visumfrie politikk, sa Siripakorn.

– Disse seks landene anses som stigende stjerner på grunn av god økonomisk status og potensialet for å introdusere flere flyreiser til Thailand, la han til.

Viseguvernøren forklarte at TAT må trenge inn i potensielle markeder for å nå regjeringens inntektsmål på 3,5 billioner baht fra turistnæringen. Dette målet er 500 milliarder baht høyere enn TATs opprinnelige mål på 3 billioner baht.

– Gjennom kampanjer for å fremme turisme håper vi å tjene rundt 200 milliarder baht fra disse 11 stjernelandene i andre halvdel av året, noe som vil bringe oss nærmere målet om å sikre oss ytterligere 500 milliarder baht, sa han.

Disse kampanjene, som skal gjennomføres med flyselskaper og hoteller, tar sikte på å forlenge oppholdet i Thailand blant turister fra langdistanseland, og dermed øke forbruket deres i kongeriket. For eksempel tilbyr Air Canada nå et "Long Stay Airfare"-program, som gir rabatter på flybilletter for reisende som blir lenger, samtidig som flyselskapets boardingkort kan vises på deltakende hoteller og restauranter for å få rabatter.

– Vi planla disse kampanjene sammen med partnere i god tid før regjeringen kunngjorde sin politikk om å oppheve visumkravene for 93 nasjoner fra og med denne måneden, sier Siripakorn.

– Ettersom retningslinjene gjør det mulig for turister å oppholde seg her uten visum i opptil 60 dager, har vi diskutert med partnerflyselskapene og hotellene om å justere kampanjeperioden slik at den passer for enda lengre opphold.

Kilde: The Nation
RSS