Slik ser du norsk TV i Thailand

Stacks Image 919

TAT tar gull med franske turister



Thailands turistmyndighet (TAT) har økt innsatsen for å tiltrekke seg franske turister før, under og etter OL.

TAT har samarbeidet med Carrefour Voyages siden mai for å lansere kampanjer gjennom 115 franske reisebyråer. Dette initiativet har som mål å øke den thailandske turismen via online- og offline-kanaler, med et mål om å selge 2000 pakker innen august.

I tillegg til dette vil TAT fortsette sin markedsføringskampanje i siste halvdel av året gjennom samarbeid med Voyage Privé, Oovatu, Singapore Airlines og Singapore Tourism Board. Målet er å tiltrekke seg 632.000 franske turister i år og generere minst 42,9 milliarder baht i inntekter.

Siripakorn Cheawsamoot, TATs viseguvernør for Europa, Amerika, Midtøsten og Afrika, bemerket at langdistansemarkedet viser lovende vekst.

TAT spår at markedet vil overgå nivåene fra før pandemien, både når det gjelder antall reisende og inntekter. OL i Paris i 2024 forventes å være et betydelig trekkplaster for franske turister, og vil oppmuntre dem til å besøke Thailand både før og etter lekene.

TAT har inngått et samarbeid med Carrefour Voyages for å tilby spesielle reisepakker gjennom 115 reisebyråer. Pakkereisene starter på 1469 euro for en reise på 17 dager og 14 netter, inkludert internasjonale flyreiser og hotellopphold. Andre valgfrie pakker inkluderer 1 799 euro for reiser som inkluderer en mellomlanding i Nord-Thailand eller 1 849 euro for både en utflukt til Nord-Thailand og Phuket.

TAT og Carrefour Voyages har reklamert for tilbudene via reklamemateriell og en ett minutt lang videosnutt. Carrefour Voyages har også lansert et døgnåpent telefonsenter som gir informasjon om Thailand.

I tiden fremover vil TAT lansere flere felles kampanjer, nemlig
Voyage Privé (30. juli - 9. september):
Tilbyr pakker med sportsturismeaktiviteter som Muay Thai-timer i Pattaya, dykking i Koh Samui, trekking i Khao Yai eller Flight of the Gibbon zipline-tur i Chiang Mai.
Oovatu (fra 2. september):
Green Season-pakker med fokus på gastronomiske opplevelser på luksushoteller til en pris på ca. 3 565 euro per person. Denne kampanjen har allerede solgt 1274 pakker, noe som har generert ca. 4,3 millioner euro eller ca. 168,8 millioner baht.

Fra 1. januar til 25. juli har Thailand tatt imot 420.446 franske turister, hvorav 56 % var førstegangsbesøkende og 44 % var returnerende turister. De oppholdt seg i Thailand i snitt 18 netter og brukte i gjennomsnitt ca. 66.796 baht per reise. Populære reisemål var Bangkok, Krabi, Surat Thani, Phuket og Chiang Mai.

Kilde: The Nation
RSS