Slik ser du norsk TV i Thailand

Stacks Image 903

"Butterbear" skal fremme innenlands turisme



Den høyt elskede maskoten fra ‘Coffee Beans by Dao’ skal lede sine fanklubbmedlemmer på et eventyr med mat, shopping og reiser.

Thailands turistmyndighet (TAT) følger trenden med maskotmarkedsføring og presenterte torsdag en plan om å bruke Butterbear, maskoten til det thailandske dessertutsalget Coffee Beans by Dao, til å fremme innenlands turisme.

Kampanjen "Suk Than Thee Kub Mee Noei" ("Øyeblikkelig lykke med Butterbear") vil starte senere denne måneden og vare frem til august, hvor Butterbears fans vil reise, spise og shoppe sammen med sin elskede maskot på ulike steder i Thailand, opplyser TAT.

– Siden det er rundt 10 millioner mennesker som er fans av Butterbear i Thailand, forventer vi at kampanjen vil tiltrekke seg over 100.000 reisende og generere turistinntekter på over 100 millioner baht, sier Nithi Siprae, viseguvernør for markedskommunikasjon i TAT.

TAT forventer også å se noen deltakere fra Kina, siden Butterbear også er kjent på det kinesiske markedet, med en anslått fanbase på rundt 1 million mennesker.

Nithi legger til at TAT forbereder reklamevideoer for kampanjen ved å velge ut kjente turistområder som høydepunktene i reiseprogrammene.

– Andre aktiviteter inkluderer fanmøter, loddtrekninger og spill med premier, inkludert rabattkuponger i partnerbutikker, som fansen kan delta i ved å ta bilder med maskoten og dele dem på sosiale medier, sier han.

Tidligere denne måneden kunngjorde TAT at de ville bruke "Labubu", en djeveldokke som er berømt blant leketøysamlere, som maskot i sitt samarbeid med det kinesiske leketøyselskapet Pop Mart om å promotere turisme for 1 million baht.

Labubu vil presentere fem turistruter under strategien "5 Must Dos in Thailand":
  1. må spise (thaimat) 
  2. må se (thailandske show) 
  3. må søke (thailandsk kultur) 
  4. må kjøpe (thailandsk stoff) 
  5. må slå (Muay Thai)
Djeveldukken med spisse ører og takkede tenner er elsket av kinesere, og det forventes at den vil hjelpe Thailand med å nå målet om 8 millioner kinesiske besøkende i år, opplyser turistmyndighetene.

Kilde: The Nation
RSS