Thailand bevilger 600 millioner baht for å øke turismen
16.10.2023Det thailandske turistdepartementet har satt av 600 millioner thailandske baht fra sitt kjernebudsjett for å styrke turistsektoren i den kommende høysesongen. Denne manøveren skjer i påvente av en utsettelse av utbetalingen av budsjettet for 2024 til april neste år.
Den thailandske turistministeren Sudawan Wangsuphakijkosol opplyser at det planlagte budsjettet vil bli kanalisert til Tourism Authority of Thailand (TAT), som skal stå i spissen for salgsfremmende tiltak fra og med siste kvartal i år, 2023, til første kvartal i 2024, ifølge Pattaya News.
Sentralt i kampanjeplanen står bemerkelsesverdige prosjekter som Amazing Thailand Passport Privileges, som har fått et budsjett på 150 millioner baht for å styrke Thailands attraktivitet som et ettertraktet shoppingparadis. En like stor sum er satt av til markedsføring rettet mot et globalt publikum.
En betydelig bevilgning på 200 millioner baht er satt av til initiativet Thailand Festival Experience, som har som mål å sette søkelyset på storslåtte festivaler i landets fem regioner.
De resterende midlene skal gå til et nasjonalt initiativ kalt "The Link Local to Global", som skal stimulere til utflukter på tvers av regionene, ifølge Sudawan.
Hun illustrerte også hvordan disse prosjektene kan flettes sammen med flere prestisjefylte festivaler i høysesongen, som Loy Krathong, nedtellingen til nyttår og kinesisk nyttår, med festligheter som strekker seg frem til Songkran-høytiden i april.
Departementet har sendt inn forslaget til kabinettsekretariatet og venter spent på kabinettets godkjennelse. Parallelt med dette diskuteres det om det er mulig å gjøre det mulig for privatpersoner å kanalisere midler fra de digitale lommebøkene på 10 000 baht, som etter planen skal lanseres i februar, til innenlandske turistutgifter.
Den thailandske turistministeren Sudawan Wangsuphakijkosol opplyser at det planlagte budsjettet vil bli kanalisert til Tourism Authority of Thailand (TAT), som skal stå i spissen for salgsfremmende tiltak fra og med siste kvartal i år, 2023, til første kvartal i 2024, ifølge Pattaya News.
Sentralt i kampanjeplanen står bemerkelsesverdige prosjekter som Amazing Thailand Passport Privileges, som har fått et budsjett på 150 millioner baht for å styrke Thailands attraktivitet som et ettertraktet shoppingparadis. En like stor sum er satt av til markedsføring rettet mot et globalt publikum.
En betydelig bevilgning på 200 millioner baht er satt av til initiativet Thailand Festival Experience, som har som mål å sette søkelyset på storslåtte festivaler i landets fem regioner.
De resterende midlene skal gå til et nasjonalt initiativ kalt "The Link Local to Global", som skal stimulere til utflukter på tvers av regionene, ifølge Sudawan.
Hun illustrerte også hvordan disse prosjektene kan flettes sammen med flere prestisjefylte festivaler i høysesongen, som Loy Krathong, nedtellingen til nyttår og kinesisk nyttår, med festligheter som strekker seg frem til Songkran-høytiden i april.
Departementet har sendt inn forslaget til kabinettsekretariatet og venter spent på kabinettets godkjennelse. Parallelt med dette diskuteres det om det er mulig å gjøre det mulig for privatpersoner å kanalisere midler fra de digitale lommebøkene på 10 000 baht, som etter planen skal lanseres i februar, til innenlandske turistutgifter.