Slik ser du norsk TV i Thailand

Stacks Image 903

Slik blir nudler en turistattraksjon



Turister som besøker Thailand, kan nå lære om lokale attraksjoner, kulturer og matretter bare ved å lese på emballasjen.

Kampanjen er den siste i rekken av samarbeidsprosjekter mellom Tourism Authority of Thailand (TAT) og Nissin Foods (Thailand), som har ført til at emballasjen til hurtignudler har fått nytt design med bilder og informasjon om turistattraksjoner i Thailand.

– Forbrukerne kan også finne interessante fakta om thailandsk kultur og mat på emballasjen, noe som skal oppmuntre til å besøke lokale spisesteder for å smake på rettene, sier Kittiphong Praphatthong, TATs direktør for den sentrale regionen,

Han legger til at bildene og informasjonen vil være knyttet til TATs Amazing Thailand-kampanje, som fremhever hver måneds attraksjoner basert på kjente festivaler.

Wat Arun Ratchawararam (Daggryets tempel) i Bangkok, Mu Ko Ang Thong National Marine Park i Surat Thani og Phrom Thep Cape i Phuket er eksempler på turistattraksjoner som presenteres på Nissin-nudelpakkene.

Hijiri Fukuoka, administrerende direktør for Nissin Foods (Thailand), legger til at selskapet ønsker å bruke sin nyeste "Thai Signature"-produktserie og vegetariske nudler til å øke turistenes bevissthet om thailandsk mat og vegetariske festivaler, i tråd med TATs turistkampanje.

– Pakken med vegetariske nudler, for eksempel, vil ha informasjon om kjente steder under vegetarfestivalen, som Wat Leng Noei Yi i Bangkoks Chinatown og Bang Neow-helligdommen i Phuket, på emballasjen, legger han til.

Den kommende vegetarfestivalen i Thailand varer fra 15. til 23. oktober.

Kilde: The Nation
RSS